אלרגיה לבוטוקס וחומצה היאלרונית?

ד"ר חגי בצר משיב לשאלות צופים

האם בוטוקס וחומצה הילארונית יכולים לגרום לרגישות או אלרגיה? 

שתי צופות שלי, נלה לנסקי אהרון ואורית כהן, העלו שאלה חשובה בתגובות של הסרטונים שלי האם יכולה להתפתח רגישות בעקבות הזרקת בוטוקס וחומצה הילארונית.

נלה לנסקי אהרון שואלת: איך מוודאים מראש שהגוף לא יפתח תגובה אלרגית לחומרים המוזרקים?

אורית כהן שואלת: אני אלרגית למוצרים קוסמטיים רבים וחוששת שאהיה אלרגית גם לבוטוקס וחומצה הילארונית. האם נעשית בדיקת אלרגיה לפני ההזרקה?
אורית גם מציינת שהיא משתמשת בקרמים קוסמטיים שונים שמכילים חומצה הילארונית והיא לא אלרגית אליהם, לכן היא תוהה האם זה אומר שהיא לא תפתח אלרגיה גם בהזרקה.
נתחיל בצפירת ההרגעה: אין מה לחשוש! חומצה היאלרונית ובוטוקס הם חומרים מאוד בטוחים לשימוש וכמות האלרגיות בארץ ובעולם כולו היא מזערית. בואו נזכור גם שחומצה הילארונית היא חומר אשר נמצא באופן טבעי בגוף ובבוטוקס יש הרבה פחות חומרים מעוררי אלרגיה מאשר בחומצה.
בנוגע לשאלה אם את משתמשת בקרמים המכילים חומרים כמו חומצה הילארונית והם אינם מעוררים אלרגיה, האם את יכולה להיות בטוחה שלא תהיה אלרגיה – ובכן, אי אפשר לדעת בוודאות. סביר להניח שלא, קודם כל כי מראש הסבירות להתפתחות אלרגיה היא נמוכה ביותר, וגם כי אם אינך רגישה לחומר בתכשיר אחד כנראה שלא תיהי רגישה לו גם בתכשיר השני, עם זאת מכיוון שישנם חומרים שאינם פעילים והם שונים מתכשיר לתכשיר, אין לדעת בוודאות מראש.
עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה שלפעמים האלרגיה היא בכלל לחומר החיטוי, לכפפות, אפילו לסבון לשטיפת ידיים בשרותים של המרפאה ולאו דווקא לחומרי הטיפול. אבל שוב, זה נשמע מאד דרמטי אבל מאד נדיר. 
אם בכל זאת יש לך חשש מהתפתחון אלרגיה, הן כי יש לך נטייה לאלרגיות או שיש לך עדיין חששות לא מוסברים, את מוזמנת לפנות לרופא המשפחה שלך שמכיר אותך ואת התיק הרפואי שלך ולהתייעץ איתו. הוא ינחה אותך מה לעשות ובמידת הצורך יפנה אותך לבדיקת אלרגיה מבוקרת שמבוצעת על ידי אלרגולוג. בתום הבדיקה את תדעי האם את אלרגית לחומר זה או אחר.
אתן מוזמנות להמשיך לשאול, לשתף ולהיות בקשר, אני תמיד שמח לענות לכן לכל שאלה.

סרטונים נוספים בנושא:

הטיפ היומי של ד"ר חגי בצר

הטיפ היומי

14 Videos

תשאירי פרטים ואדאג שיחזרו אליך לפרטים

רוצה להתייעץ איתי?

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

דילוג לתוכן