קמטי מצח ועודפי עור בעפעפיים

ד"ר חגי בצר מסביר

טיפול בבוטוקס בקמטי המצח דורש טיפול בשריר הממונה על הרמת הגבות והחלשת פעילותו. ובכל זאת, ניתן לטפל בקמטי המצח גם אצל נשים הסובלות מהצטברות עודפי עור בעפעפיים – אבל בזהירות ותוך נכונות לפשרות.

דעה רווחת בקרב נשים היא, שאי אפשר ליישר קמטים במצח כאשר יש עודפי עור בעפעפיים.

נכון? לא בהכרח.
נתחיל בנתוני התופעה.
עודפי עור נוצרים על העפעפיים עם ההתבגרות שלנו, החל מאמצע שנות הארבעים כתוצאה מרפיון של העור. אם את רוצה לבדוק האם אכן הצטברו עודפי עור על העפעפיים, את יכולה לעשות זאת בעצמך, בבדיקה קלה מול המראה. עצמי עין אחת, משכי בעדינות את העור על העפעף הסגור – והרפי. אם העור לא חזר למקומו בלי תנועה של העפעף, זו עדות ברורה שיש כאן עודפי עור. בטיפול באמצעות בוטוקס – בוטולינום טוקסין באישה הסובלת מעודפי עור בעפעפיים, עלולה להיווצר תחושה של כבדות באזור ואף תסבול מצניחת העפעף עד לסגירת העין במקרים חומרים, ובמידה והנושא של עודף העור בעפעף לא נלקח בחשבון.

ועכשיו לשאלה, האם עודפי העור האלה אכן מונעים טיפול יעיל בקמטים שעל המצח באמצעות בוטוקס?

יש לדעת, הקמטים במצח נגרמים מפעילות של השריר במצח האחראי להרמת הגבות. ובאמת, טיפול בקמטי המצח מחייב טיפול בשריר הזה, טיפול המחליש את יכולתו למלא את תפקידו – להרים את הגבות. וכאן נוצרת הדילמה: ככל שנחליק את קמטי המצח, כך נוריד את הגבה ונקשה עליה להרחיק את העפעף מהעין ולשמור על מראה פתוח. כך שלמעשה, כיוון שאין מי שתרצה לסגור לעצמה את העיניים, יש צורך למצוא את נקודת הפשרה שמאזנת בין תוצאה מקסימלית לבין השפעה מינימלית על העפעפיים.
וזו בעצם הדילמה שמונחת לפתחו של הרופא המטפל בך, וכרגיל – היוועצי איתו בעניין הזה – הוא יידע איזו פשרה יש לעשות בטיפול בקמטים כדי שלא לפגוע בשריר המצח. הוא יידע למצוא את האיזון בין הצורך להמשיך ולהרים את הגבות ולא להניח להן לצנוח, לבין השאיפה למחוק את קמטי המצח הלא-רצויים. הרופא המטפל עשוי, למשל, להחליט לטשטש מעט פחות את הקמטים , או למחוק אותם רק באזורים מסוימים במצח, כדי שלא לפגוע ביכולת להמשיך ולהרים את הגבות.
אז אם נסכם, טיפול בקמטי המצח אצל מטופלת שלה עודפי עור בעפעפיים אכן רגיש ומחייב פשרות – אבל עדיין אפשרי.

סרטונים נוספים בנושא:

הטיפ היומי של ד"ר חגי בצר

הטיפ היומי

14 Videos

תשאירי פרטים ואדאג שיחזרו אליך לפרטים

רוצה להתייעץ איתי?

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

דילוג לתוכן