בוטוקס – כל מה שרצית לדעת על הבוטוקס

הסרטון המלא שאת חייבת לראות - ד"ר חגי בצר

בוטוקס נועד לטפל בקמטי הבעה על ידי כך שהוא מחליש את התנועתיות ומונע את היוצרותם, להבדיל מחומצה היאלרונית שתפקידה מילוי קמטים. אלא שיש סוגים שונים – בוטוקס, דיספורט קסיאומין – מה ההבדל בין סוגי הבוטוקס (רמז – לא הבדל שמשנה לך), איך בוטוקס עובד, כמה זמן בוטוקס מחזיק ועוד שאלות רבות שבטח מעניינות אותך בין אם את חדשה או ותיקה בטיפולים הללו, בטוח תמצאי תשובה בסרטון המקיף והמלא שהכנתי שאת חייבת לראות לפני שתעשי טיפול בבוטוקס. 

הסרטון הזה פונה לכל מי שחושבת לעשות טיפול בוטוקס לשיפור מראה הפנים ויתן לך טיפים חשובים בדרך למראה הטבעי והרענן. ההזרקה של בוטוקס לפנים הפכה לדבר שבשגרת הטיפוח כבר אצל נשים רבות. אך עדיין ישנן מי שחוששות מהטיפול, שכאשר נעשה ביד מיומנת יכולה לייצר מראה רענן וטבעי.

מה צריך לדעת לפני שניגשים לביצוע הטיפול, מה ההבדל בין החומרים השונים, איזה שאלות כדאי לשאול את הרופא שלך.

על כל אלה ועוד ד"ר בצר עונה בסרטון שמתאים למתחילות ולוותיקות בעולם הבוטוקס.

לפני שנדבר על הטיפולים, הרשו לי להציג את הבוטוקס. שמו המדעי של החומר, בוטלינום טוקסין. והשם בוטוקס שייך לחברה מארה"ב ששמה הוטבע בתחום (כמו ג'יפ, פריג'ידר וג'קוזי שהם בעצם שמות חברה שנקשרו לתחומם). יש עוד 2 חברות שמאושרות לשימוש בארץ – דיספורט הבריטית וקסיאומין – חברה שאושרה לאחרונה ומיוצרת בגרמניה. 
מבחינתה של המטופלת, אין הבדל בין החומרים שמייצרת כל חברה. התוצאות יהיו דומות, הן ביכולת להביא תוצאה והן במשך הזמן שהתוצאה תישמר. ההבדלים הם ביחוד בעבור הרופא שמבצע את ההזרקה ובסוף המיומנות שלו בחומר הספציפי לבדה היא זו שתקבע את מידת הצלחת הטיפול.
וכדאי לדעת עוד דבר: הבוטלינום – שלא כמו החומצה ההיאלרונית – היא תרופה לכול דבר והפיקוח על הייצור שלה הדוק וקפדני. וזו הסיבה גם שבגללה יש מגוון עצום של חומצות היאלרוניות בעוד שבבוטוקס יש רק 3 סוגים בארץ (בעולם כולו יש 4-5 סוגים בלבד).
המסקנה ברורה, הניחי לרופא המטפל להחליט באיזה חומר ישתמש. הוא יידע מה טוב לו – ובעיקר, לך.
מה תפקידו של הבוטלינום טוקסין וכיצד הוא פועל?
תפקיד הבוטלינום הוא להחליש את פעולת השריר – אותה פעולה הגורמת להיווצרות קמטי ההבעה. הבוטלינום מחליש את פעולת השריר בכך שהוא משפיע על העברת האותות לשריר, וכך, כאשר מוזרק הבוטוקס, הוא גורם לתנועת השריר להיחלש ולעור להחלים.

התוצאה – הקמט נעלם.

ועכשיו לשאלה, מתי ייראה השינוי? מתי ייעלם הקמט? ובכן, זה יקרה בהדרגה. השינוי הראשוני ייראה בתוך יומיים עד ארבעה ימים והשינוי המלא, הסופי, ייראה בתוך 10 ימים עד שבועיים. וכאן, הערה חשובה: אם בזמן הזה, עד לשינוי הסופי, תבחיני בא-סימטריה קלה במקום ההזרקה, אל דאגה. זה יעבור.
לאחר שבועיים מן הטיפול תיראה התוצאה הסופית ורק אז נחליט האם נדרש טיפול נוסף.
במידה ויש צורך לבצע תיקונים, מותר לעשותם אך ורק בתוך תקופה של חודש מיום הטיפול הראשון וזאת בכדי להמנע מהופעת עמידות לטיפול. כך שאם נדרשים שבועיים בין טיפול לטיפול, הרי שניתן בתוך חודש לבצע לכל היותר 3 מפגשי טיפול (ביום הטיפול, שבועיים לאחר מכן וחודש לאחר מכן), לא שזקוקים למפגשים הללו (לרוב אין בכך צורך) אך חשוב לדעת שאם מפספסים את המפגשים, לא ניתן לתקן, אלא צריך לבצע טיפול מחדש וזאת לאחר 3 חודשים מיום הטיפול.
ומכאן לשאלה החוזרת ונשאלת, כמה זמן יחזיק מעמד הטיפול בבוטוקס? כמה זמן יעבור עד שהקמטים יחזרו להופיע?
התשובה לכך תלויה בשאלה מה יחשב עבורך הצלחה – העלמות התנועה או העלמות הקמט. התנועה חוזרת בתקופה של 2-4 חודשים באופן הדרגתי, בעוד שהקמט, היות והוא לא יחזור לפני שהתנועה תחזור, שהרי הקמט יחזור זמן מה לאחר חזרת התנועה. זמן זה תלוי באיכות העור אבל על פי רוב יכול להיות גם חצי שנה ויותר.שוב – הכול – לפי איכות העור של המטופלת.
איך נאריך את הזמן שבו הקמטים ייעלמו? על ידי טיפולים עוקבים, אחת לכמה חודשים.
וכרגיל, גם את ההחלטה הזאת הניחי בידי הרופא המטפל.

סרטונים נוספים בנושא:

הטיפ היומי של ד"ר חגי בצר

הטיפ היומי

14 Videos

תשאירי פרטים ואדאג שיחזרו אליך לפרטים

רוצה להתייעץ איתי?

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

דילוג לתוכן