כהויות מתחת לעיניים

ד"ר חגי בצר מסביר על סוגים של כהויות ובמה אפשר לטפל בהזרקות של חומצה היאלרונית

מכירות את התופעה המטרידה, כהות מתחת לעיניים? ובכן, יש כמה גורמים לכהות הזאת ועל פי הגורם נחליט האם ניתן לטפל בהן. גורם אחד להיווצרות הכתמים הכהים מתחת לעיניים – שינוי טבעי בגון העור. הגוון הטבעי של העור מתכהה עם השנים ובמקרים מסוימים – כמו אצל בני עדות המזרח, למשל – הגוון הכהה בולט יותר.
גורם אחר להיווצרות הכהות מתחת לעיניים – השתקפות כלי דם מתחת לעור. העור באזור הזה של שוקת הדמעות, שמתחת לעיניים דק מאד ועם השנים העור נעשה דק אף יותר ובעדו משתקפים כלי הדם מה שיוצר גוון כהה.
ולבסוף – הצללה. בערך מאמצע העשור השלישי הפדים של השומן באזור שקע הדמעות הולכים ושוקעים ובתנאים מסוימים של תאורה שקיעת הפדים יוצרת הצללה ובמקום נוצרות כהויות. 

לצורך קביעת הטיפול, יש לאבחן את הגורם לכתם הכהה. את זה יכולה גם את, המטופלת, לעשות. עמדי מול המראה ובאמצעות האצבע משכי בקלות את העור מתחת לעין כלפי מטה. עכשיו, ראי מה תהיה התוצאה. 
אם הכתם הכהה נמשך עם העור כלפי מטה, זו עדות ברורה שהכתם נמצא על העור ונגרם מפיגמנט. הגוון הכהה במקרה זה הוא טבעי.
אם הכהות נשארת במקומה כשהעור נמתח כלפי מטה, ברור שמדובר בהשתקפות של כלי הדם מתחת לעור שנעשה דק.
ואם הכהות נעלמת כאשר העור נמתח מטה, זהו סימן ברור שמה שגורם לה היא שקיעה של פדי השומן באזור שוקת הדמעות.
כאמור, את האבחון הזה גם את יכולה לעשות בעצמך, בבית, אבל מומלץ לעשות את זה במרפאה עם הרופא, כדי להחליט האם ניתן לטפל בכהות.
וזאת יש לדעת. בכהות שמתחת לעיניים ניתן לטפל באמצעות הזרקת חומר מילוי, רק אם נגרמה משקיעת פדי השומן. אם אבחנו שזה הגורם לכהות, נוכל להזריק למקום חומר מילוי והכהות תיעלם. לעומת זה, אם הכהות נגרמה משינוי טבעי של גון העור או מהצללה, השתקפות כלי דם מתחת לעור הדק, במקרים אלה אין טעם להזריק חומר מילוי. הזרקה לא תועיל או שהתוצאות לא ייראו לאורך זמן.
אבל, יש עוד אפשרות אחת והיא, שיש יותר מגורם אחד להיווצרות הכהות. ולכן, היוועצי ברופא המטפל, הוא יקבע מהם הגורמים והאם ניתן להיפטר מהכתם הזה בעברך – כלומר, בעורך.

סרטונים נוספים בנושא:

הטיפ היומי של ד"ר חגי בצר

הטיפ היומי

14 Videos

תשאירי פרטים ואדאג שיחזרו אליך לפרטים

רוצה להתייעץ איתי?

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

דילוג לתוכן