נפילות בפנים

איך זה קורה ואיך מטפלים – ד"ר חגי בצר מסביר

איזו נפילה…

גיל 35 הוא הגיל שבו עור הפנים שלנו מתחיל להשתבש, לראשונה מופיעים נפילות בפנים.
זה מתחיל בקטן – קמטי הבעה בצידי העיניים או בין הגבות לפעמים גם קצת מסביב לשפתיים – איפה שהחיוך, זה ממשיך במגנט מאיזה חתונה שמוצא במהרה את דרכו לפח האשפה כי הוא מציג כמה קמטים חשודים בצידי האף ובסוף זה נסגר באיזו הערה במשרד על המראה העייף למרות שנת לילה טובה.

אז זהו, שזה בדיוק מה שקורה בגיל הזה – אבל החדשות הטובות שיש מה לעשות עם זה והרבה!

אז מה בדיוק קורה לפנים בעשור השלישי לחיים, ויותר חשוב מכך – איך לטפל בזה כך שזה גם יראה טבעי – בדיוק בשביל זה הכנתי את הסרטון הבא.
הפנים שלנו בנויים משכבות שומן המסודרות בצורת "פדים" – מעין כריות שמרצפות את הפנים בצורה אחידה. בין השכבות האלה נמצאת שכבה של שריר שמתחילה מאזור הצוואר ונמשכת באופן רציף עד אזור העורף. באמצע שנות השלושים הפדים של השומן מתחילים להתרוקן, השרירים והגידים שבפנים מתארכים ומייצרים מראה נפול ומרקם העור משתנה גם הוא.

איך זה מתבטא במראה הפנים?

מה שקורה לפנים שלך החל מסביבות גיל 25, הוא נפילה של העור באזור המלארי – קבוצת פדים של שומן שנמצאים מתחת לשוקת הדמע (מתחת לעיניים) ויורדים עד לאזור של צדי האף. כתוצאה מהנפילה הזאת מתרחשות שתי תופעות: שקיעה של שקיות הדמע והעמקת הקמט מצדי האף (הקמט הנזולביאלי).
כשמתקרבים ל-35 מתחילים לראות את השבירה בשוקת הדמע – השקע שנמצא מעל ארובת העין, אשר שוקע פנימה לכיוון העצם. כתוצאה מהשקיעה הזאת נוצר מראה עייף ונפול, שאולי מאוד מתחבר להרגשה הכללית שקיימת אצל הרבה מאוד נשים בגילאים האלה, אבל היא לגמרי כזאת שניתן לתקן. שבירה זאת יוצרת הרבה פעמים גם כהות מתחת לעיניים – אשר גם בה ניתן לטפל בה בקלות באמצעות מילוי שוקת הדמע.

בנוסף לשקעים ולכהויות שמתחת לעיניים, השבירה של שוקת הדמע משפיעה מאוד גם על הקמטים שלצדי האף. ברגע שהשקיעה מתרחשת – הקמטים שלצדי האף מעמיקים, וגם אם לא תראי את זה במיידי – זה כנראה יקרה לפני שתגיעי לגיל 35.
חשוב לזכור: גם השקעים שמתחת לעיניים וגם הקמטים שלצדי האף נוצרו כתוצאה מאותו גורם – השבירה שהתרחשה באזור המלארי. לכן, אם תטפלי בקמטים שלצדי האף השקעים שמתחת לעיניים יישארו, ואם תטפלי בשקעים מתחת לעיניים – הקמטים הנזולביאליים יישאר שם במלוא עוזו. התוצאה תהיה פנים לא הרמוניים, שחלק מהם נראה מבוגר יותר וחלק מהם נראה צעיר, וזה מצב שהוא לא כל כך רצוי ולא כל כך מסביר פנים (תרתי משמע).

סרטונים נוספים בנושא:

הטיפ היומי של ד"ר חגי בצר

הטיפ היומי

14 Videos

תשאירי פרטים ואדאג שיחזרו אליך לפרטים

רוצה להתייעץ איתי?

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

דילוג לתוכן